Strategická spolupráce v oblasti osobních počítačů

Vznikla strategická spolupráce, která mezi třemi společnostmi vytvoří nový subjekt. Ten se zaměří na výzkum, vývoj, design, výrobu a prodej výpočetní techniky pro klienty na globálním trhu s počítači. Prostřednictvím této spolupráce usilují společnosti o další růst, rozšíření a vyšší konkurenceschopnost v oblasti osobních počítačů v Japonsku i na celém světě.

Společnost Fujitsu prodá společnosti Lenovo 51% podíl ve své dceřiné společnosti Fujitsu Client Computing Limited (FCCL), zatímco 5% podíl bude odprodán společnosti DBJ. Po této transakci se stane FCCL novým subjektem ve vlastnictví společností Fujitsu, Lenovo a DBJ a zároveň bude i nadále vystupovat jako Fujitsu Client Computing Limited.

Předpokládá se, že transakce bude uzavřena v 1. čtvrtletí fiskálního roku 2018. Celková protihodnota, kterou obdrží společnost Fujitsu, činí 28 miliard JPY (přibližně 1,9 miliardy dolarů). Tato částka zahrnuje 25,5 miliardy JPY od společnosti Lenovo a 2,5 miliardy JPY od společnosti DBJ. 

Po založení nového subjektu budou produkty FCCL nadále distribuovány a prodávány pod značkou Fujitsu. Společnost Fujitsu bude také i nadále obsluhovat firemní zákazníky po celém světě přímo nebo nepřímo prostřednictvím své partnerské sítě a poskytovat související podporu a služby po prodeji svých produktů.

Nově vytvořený subjekt využije schopnosti Fujitsu v oblasti globálního prodeje, zákaznické podpory, výzkumu a vývoje, vysoce automatizované a efektivní výroby a systémové integrace, které splňují požadavky zákazníků. Kromě toho bude mít společnost Fujitsu prospěch z globálního rozsahu a přítomnosti společnosti Lenovo. 

Fujitsu bude i nadále nabízet svým firemním zákazníkům po celém světě portfolio vysoce kvalitních, zabezpečených a spolehlivých CCD čipů. Zároveň bude pokračovat ve vývoji těchto zařízení a díky své nabídce osobních počítačů se bude i nadále podílet na definování moderního pracovního prostředí.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor